Szeretettel köszöntelek a El Camino és a zarándok ma . közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
El Camino és a zarándok ma . vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a El Camino és a zarándok ma . közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
El Camino és a zarándok ma . vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a El Camino és a zarándok ma . közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
El Camino és a zarándok ma . vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Szeretettel köszöntelek a El Camino és a zarándok ma . közösségi oldalán!
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
El Camino és a zarándok ma . vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
A Legszentebb Üdvözítő bazilikája a pápa székesegyháza. Ezt a címet viseli: „A földkerekség minden egyházának anyja és feje.” A hozzáépült lateráni palotában székeltek a pápák a IV. századtól a XVI. századig. A bazilikát Konstantin császár építette és I. Szilveszter pápa szentelte fel 324-ben. A tűzvész, földrengés és fosztogatás áldozatául esett templomot XIII. Benedek pápa 1726-ban szentelte fel újra és a mai napra tette a szentelés évfordulójának megünneplését. Az Egyház iránti szeretet és a Péter egyházához való hűség jeleként ezt a napot az egész általános Egyház megüli.
A
Város (Róma) és a földkerekség minden templomának anyja és feje –
olvassuk a Lateráni-bazilika homlokzatán. Isten épülete vagyunk, halljuk
Pál apostol szavait. A kőből épült templom felszentelésének ünnepén
jusson eszünkbe, hogy testünk a Szentlélek temploma, és közösséget
alkotva építjük Isten épületét. Törekedjünk arra, hogy a mi
közösségünkből is a kegyelem élő vize áradhasson.
Lateráni-bazilika a pápák legősibb bazilikája. Eredetileg az előkelő
római család, a Lateranusok háza volt. A Nero elleni összeesküvés miatt
elkobozták és császári birtok lett. Nagy Konstantin megtérése után
Miltiadesz pápának adományozta, aki a római püspök székhelyévé tette.
313-ban már itt tartott zsinatot. A házban lévő bazilikát 324-ben a
Legszentebb Megváltó tiszteletére szentelte. Ez a római püspöknek mint
pátriárkának székhelye, és ezért a templomot "az összes templom anyja és
feje" címmel ruházták fel. A XIV. században V. Orbán pápa a főoltár
fölötti ciboriumba helyezte el Szent Péter és Pál apostolok koponyáját. A
templom főoltárába befoglalt faoltár az apostol-oltár maradványa. A
templom hajójában egy dombormű őrzi emlékét annak a történelmi
eseménynek, amikor II. Szilveszter pápa átadta a magyar küldöttségnek az
első királyunknak küldött koronát.
A mai szentmise megtanít arra, hogy a templom szent és Istennek szentelt hely; a mennyország kapuja, mert összeköti a földet az éggel. Egyben az egész Anyaszentegyházat is jelképezi, melynek élő építőkövei az Egyház tagjai. Előre jelzi a feltámadás utáni állapotot, és úgy mutatja be a Jelenések könyve alapján, mint a mennyország jelképét. Végül figyelmeztet saját méltóságunkra is, mert a keresztség révén a Szentlélek templomai lettünk.
Jn 2,13-22 Ne tegyétek Atyám házát vásárcsarnokká.
A templom
megtisztításának jelente az evangéliumban, csak János írásában található
a szenvedéstörténeten kívül. Márknál Jézus a jeruzsálemi bevonulás után
előbb körülnéz a templomban, és csak másnap következik be az árusok
kiűzése. Máté és Lukács evangéliuma nem említi az „előzetes
terepszemlét”, hanem azonnal rátér a templom megtisztításának leírására.
Egyesek szerint János evangéliumának szerzője, tudatos teológiai meggondolásból helyezte Jézus nyilvános működésének kezdetére a templom megtisztítását. Tehát a szinoptikusok közvetítik a történeti igazságot, hogy mindezt Jézus halála előtt tette. Ne feledjük János, inkább Jézus tetteiben ismeri fel a teológiai jelentést, mint teológiai céllal változtat a látottakon és hallottakon. Jézusnak előbb, mint Jánosnak lehettek a cselekedetei végzésénél teológiai meggondolásai. Ezen felül, a János-féle leírás érthetővé teszi, miért is figyelték a főpapi rendőrség tagjai Jézust, Jeruzsálemen kívül is, nyilvános működése kezdetétől. Ha ez a „Galilea vidéki” próféta, nem csinált volna valami felejthetetlent Jeruzsálemben nyilvános működése elején, nehéz megmagyarázni miért figyelték kezdettől a főpapok és az írástudók.
A jeruzsálemi lakosság a „szent idegenforgalomból” nagy hasznot húzott ebben az időben. Az ünnepek idejében a lakosság tízszeresére növekedett a zarándokok miatt. A templomadót csak olyan „szent pénzben” lehetett megfizetni, amelyen nem volt a császár képe. Ezt a főpapi családok állították elő. Az átváltás Annás és Kaifás alkalmazottjai 4-5 %-os kamattal tették, amely tetemes hasznot jelentett a főpapi családnak. A diaszpórából érkezők az áldozati bárányokat is itt vásárolták meg. Ezt is gyarapította a főpapság jövedelmét. Ezeket az ünnephez tartozó pénzügyi és kereskedelmi ügyleteket, korábban a templommal szemben, az olajfák hegyén bonyolították le, csak Annás és Kaifás idején települtek be a pénzváltók a templomnak a pogányokról elnevezett udvarába, és a bárányokat is kezdték ott eladni. Az üzlet tehát bevonult a templomba.
A Jézus korabeli vallásos rétegek közül nem csak a Názáretinek, hanem például a qumráni közösség tagjainak is komoly problémáik voltak a templomi kultusz tisztaságával és szent, üdvösségközvetítő jellegével. Ők annyira felháborodtak az ott látottakon, hogy inkább kivonultak a pusztába és ott imádsággal, aszkézissel és az írás állandó tanulmányozásával igyekeztek egy szent gyülekezetet teremteni.
A templom jelentése közel keleten valami szent hely volt, amely kizárólag az Istennek van lefoglalva. Ide belépni átlag ember nem léphetett. A zsidóknál mindenki beléphetett, aki a választott néphez tartozott, de bizonyos vallási előírásoknak eleget kellett tenni. Az üzletelés és a bakok és kosok vérének feláldozása, kétségtelen ellentmondott annak a vallásosságnak, amely már a babiloni fogság idején kezdett kialakulni. Ott kultusz nélkül pusztán az ajkak imádságával mutattak be szívbeli áldozatot az Istennek. Ezen a szívbéli vallásosságon felnövekedett jámbor emberek, a templomi gyakorlatban nem csupán felháborító üzletet láttak, hanem úgy látták, itt nem istentisztelet folyik, hanem üzletelni akarnak az Istennel is, vagyis az áldozatokkal lekötelezni őket a maguk számára.
Ez a tendencia azonban nem csak az ószövetségre jellemző. Wöres Sándor a „Holtak kórusa” ciklusában azt írja, a halottak szájába adva a fájdalmas felismerést: „Pult volt nekünk az oltár, hol Istennel üzletelni akartunk.”
A keresztény templomok az imádság házai, belépni bármilyen szívvel
lehetséges, mint ahogyan a Lateráni-bazilikába és más nagy római
bazilikákba a turisták hada lép be csodálkozó szívvel, az imádkozó
szándéka nélkül. Az Isten tiszteletére épített legszebb templomainkat
ilyen emberek látogatják nagy számban, szabadidő tevékenységként.
Azonban a templomok csak azok számára tárulnak fel igazán, akik a
csodálkozóból a templomban imádkozóvá tudnak válni. Aki az imádság, a
reflexió és a megtérés helyének használják a templomot. Ők őrzik a
templom csendjét, és felháborodnak, ha vásárcsarnokká teszik a kíváncsi
látogatók.
Dr. Benyik György gondolatai 2003
A templomszentelés miséje az eljövendő időre mutat, és a jövendőt mondja a a szentmise Kezdőéneke:
Láttam, a szent Várost, a mennyei Jeruzsálemet; Istentől szállt alá,
menyegzős ruhába öltözött, mint a vőlegénye elé készülő menyasszony.
A szentmise olvasmányai
Ez 47,1-2.8-9.12
Láttam a templomból fakadt vizet, és akikhez eljutott ez a víz, meggyógyultak.
vagy
1Kor 3,9c-11.16-17
Ti Isten temploma vagytok!
Jn 2,13-22
Jézus saját teste templomáról beszél.
|
|
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
good contents https://www. safetytoto.com We are truly ...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
information https://caisonwes. com/ I really appreciate the ...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
read more https://heromt.com/ Your work in improving Journal...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
Find out https://www. magazinetoto.com Thanks...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
information https://tobadge. com/ Pretty good post. I just ...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
website https://www. gendersite.org/ Your article ...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
securitytoto https://securitytoto. com/ Oh my goodness! ...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
information https://desaccordparfait-lefilm....
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
here https://xwlegacy.net/ This blog is fantastic! I really ...
Andy yyyyy írta 1 hete a(z) Imalánc hazánkért és minden rászruló testvérünk imaszándéékára. fórumtémában:
라타 https://ratatouilleveganfood....
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kapcsolódó hírek:
november 13.Magyar szentek és boldogok
november 12.Szent Jozafát püspök és vértanú
október 23. Kapisztrán Szent János áldozópap
október 22. Szent II. János Pál pápa